Sunday, August 31, 2014

Aturan Allah itu indah

Alhamdullilah bermula jumaat lalu sehingga hari ini saya telah terlibat di dalam kem motivasi bagi pelajar tahun 5 & 6 di sebuah SRA bawah Jabatan Agama Islam Malaysia (JAWI) yang telah menjemput consultant kami iaitu GUTC sebagai pengendali kem motivasi tersebut.

Apa itu GUTC ye??

.

Aturan Allah itu sememangnya amat indah. Dihadirkan ujian yang getir buat saya selama ini bagi 'mengusung' diri saya untuk terlibat di dalam dunia motivasi. InsyaAllah, saya mencari kebahagiaan dalam berdakwah.


Sahabat teman seperjuangan sepanjang kem motivasi berlangsung. Keakraban kami seperti adik beradik.Alhamdullilah Allah hadirkan insan yang baik-baik di sisi saya bagi meneruskan perjalanan ini.
Yang penting antara semua saya tetap yang paling muda..hehe..


Bergambar selepas tamat kem motivasi tengah hari tadi. Melihat keberhasilan di penghujung program segala penat lelah terasa hilang begitu sahaja. Alhamdullilah, benarlah sesuatu yang kita lakukan dengan niat ikhlas LillahiTaala insyaAllah keberhasilannya amat menakjubkan.




Sesi bertaaruf bersama adik-adik SRA Al Maturidi.Murid-murid sini memang sangat Oshem!! 


Sepanjang kem, anak-anak serta barisan urusetia dibiasakan makan menggunakan talam. Dengan harapan dan tujuan agar ukhuwah itu semakin akrab malah kasih sayang itu lebih terjalin.

Adik beradik team GUTC yang sangat Oshem!!




Ok!! Gambar ni paling lawak. Macam mana la saya boleh tak sedar ada yang sedang ambil gambar saya? Haishhh! khusyuk sangat la tengok malam kebudayaan budak-budak ni.Nasiblah gambar tengah senyum..hehe~



Hari terakhir kem motivasi kecemerlangan.
Moga Allah redha usaha dakwah ini.
Tak banyak yang ingin saya nukilkan pada entry kali ini.Terasa ketandusan idea. Mungkin kerana letih semasa kem masih belum hilang.

Doakan agar saya terus menelusuri jalan dakwah ini dengan niat mengejar Mardhatillah semata2.

"Saya mencari bahagia dalam berkahwah"

InsyaAllah....

No comments:

Post a Comment

Followers