Friday, August 29, 2014

Sambutan Hari Kemerdekaan Peringkat Sekolah 2014

Alhamdullilah.petang ini sekolah saya selesai melaksanakan program hari kemerdekaan peringkat sekolah.Walaupun kurang meriah berbanding tahun lepas namun apabila semuanya dipermudahkan itu memang terbaik..


Bergambar bersama permata hati saya semasa waktu rehat.Daripada awal tahun sampai sekarang saya masih belum mampu membezakan dua orang kebar yang menjadi pengapit saya ni. Yang mana kakak yang mana adik saya sendiri tak pasti. Dalam kelas saya hanya akan panggil kembar sahaja. Heee~ itulah kelemahan saya bila mendapat anak murid kembar.



Aktiviti di sebelah pagi. ALhamdullilah ni sahaja la aktiviti bebudak ni suka bila dah habis peperiksaan setara II. Pepagi lagi nampak je muka saya ayat pertama yang akan keluar dari ulut mereka " Ustazah bila kita nak bergambar?" ok lah..layankan sahaja kerenah mereka. Mereka hanya perlukan kasih sayang seorang guru insyaAllah tugas kita dalam mendidik akan menjadi mudah.




Haaa...ni anak murid saya yang paling suka mengikut mana saya pergi. Bahkan setiap hari anak bertuah ni akan mencari saya di setiap kelas. Pandai pula ye cari saya kat kelas mana. Gemar dapat mencari saya setiap hari semata2 bertanya khabar sahaja. Moga dirimu menjadi anak yang soleh dunia akhirat. Jangan hanya mengejar pelajaran namun selarikan juga dengan akhlak dan adab . InsyaAllah dirimu bukan sahaja disenangi di dunia malahan di akirat. Aamiin!!


Jika ada selain ibu bapa yang memanggil saya ustazah lazimnya saya akan menyuruh mereka memanggil saya dengan nama sahaja. Kerana saya amat kurang gemar dipanggil ustazah. Lihat sahaja dari sudut penampilan amat jauh berbeza dengan tilte ustazah yang sebenar. Hakikatnya saya hanya mampu menjadi diri sendiri daripada berpura-pura berlakon di sekolah sebagai seorang guru agama. Biarlah penampilan dan perwatakan kita di sekolah selari dengan penampilan dan perwatakan kita di luar sekolah.

Alhamdullilah Allah 'isi' cuti semester saya kali ni terisi dengan aktiviti yang amat berfaedah. Hampir setiap hujung minggu saya mendapat jemputan kem motivasi dari pelbagai sekolah. Moga Allah redha. Moga Allah permudahkan. Moga Allah jadikan derap langkah ini sebagai ibadah yang boleh menjana saham saya di sana.

No comments:

Post a Comment

Followers