Friday, January 18, 2013

Ujian Itu Sentiasa Diakhiri Kebahagiaan..


BismillahirRahmanirRahim...Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...Alhamdullilah!! Alhamdullilah!! Alhamdullilah!! Entah bagaimana untuk diungkai dengan dengan kata-kata perasaan tika ini...

" Ehh !! kau ni kenapa?? tetibe je ...berpuitis bagai..."

Alhamdullilah...15.1.2-13...secara rasminya saya dilantik sebagai guru kafa di bawah JAWI..Alhamdullilah..perkara yang amat-amat saya nantikan..Syukur yang teramat...Cuma yang sedihnya saya ditempatkan di sekolah yang agak jauh daripada rumah...SRA Al Zamkhsyari, Kampung Malaysia Tambahan...Jauh tapi Allah pasti telah menyusun yang terbaik untuk diriku..Redha itu perlu!! Ye..Betul..

Daripada guru besar sehingga guru-gurunya semuanya baik-baik belaka..Alhamdullilah..See!! Perancangan Allah memang terbaik kan? Walaupun dapat sekolah yang teramat jauh tapi sahabat seperjuangan teramat awesome!! 

Untuk permulaan di sekolah ni...rasa macam kekok sikit laaa...Yela...tak jumpa geng lagi..hehe..Tunggulah sebulan dua nanti...hehe...Terserlah kehebatan nanti..kih3.. ^_^..Tapi sekarang pun dah jumpa target siapa untuk di buat geng...hehe...

" Amboi..Geng!! Hang ni nak kerja ke nak memain??"

Sabarlah..istilah "geng" itu subjektif...Bukan maksud saya geng untuk bergosip ke memfitnah ke bergaduh ke..tapi geng untuk kita sembang2..gelak...haaaaa...tu laaa...tak baik bersangka buruk dengan orang lain...

Hari ni saya perlu menggantikan salah seorang ustazah di sini...Subjek bahasa arab pula tu...Terbaekkk!! Tapi yang lebih awesome lagi kan..saya telah menyerlahkan "BAKAT" melukis yang telah saya pendam selama ini.. ( Pendam la sangat kan)...


Cantik kan hasil lukisan saya yang "KREATIF" ni?..hehe

Berbakat la sangat kan?..sampai budak-budak tanya.."Ustazah lukis apa tu?" Tu belum lagi yang dok gelak-gelak kat belakang kelas..Kurang Asam Betul!!Tak tau ke cikgu dia ni sangat "berbakat" dalam melukis...

Apa-apa pun...sekolah ni awesome!! Guru Besar yang teramat budiman..hehe....

     

No comments:

Post a Comment

Followers