Thursday, March 7, 2013

Hikmah Itu Sentiasa Tersembunyi

Hikmah itu sentiasa tersembunyi kerana hanya Allah mengetahui segala kebahagiaan di kemudian hari..Alhamdullilah walaupun kehidupanku di sekolah baru ini agak mencabar ( sangat mencabar sebenarnya)...macam2 dah kena..fitnah..perli..dijatuhkan..dipandang rendah..Tetapi..bak kata pepatah dahulu "ALAH BISA TEGAL BIASA" kan? Alhamdullilah..pada mulanya hati ni memberontak untuk minta ditukarkan sekolah dan kembali semula ke sekolah lama..Tetapi lari dari masalah bukan jalan penyelesaian terbaik..

Akhirnya..dengan rela hati saya membuat keputusan untuk tabahkan hati dan cekalkan diri dan terus berada di sekolah ini..Sabar dan Tabah pasti ada kebahagiaan di pengakhiran jalan nanti..

Hampir 3 bulan saya di sekolah ni akhirnya 1 March lalu saya mengambil keputusan untuk tambah kerja di sesi pagi..Alhamdulilah kini saya mengajar 2 sesi..pagi di sekolah swasta..Ahamdullilah..rupanya kebahagiaan tersedia di sana...Telatah mereka menambat hatiku walaupun baru hari pertama..tak percaya?


Hari pertama saya masuk kerja..mereka dah begitu akrab.. ^_^

Alhamdullilah saya sangat gembira berada di sekolah ini...tapi kan..ada sorang budak dalam kelas ni yang menjadi favourite saya..siapa??? hehe..

Haa ni la budaknya..namanya..Muhammad Nur Syahmi...
comellll kan?.. ^_^


Tak kurang juga pelajar2 saya di sesi petang..Awesome!! makin sporting mereka tu..buktinya?

Sesi yang paling digemari mereka..bergambar.. :)

Bersama jejaka2 kelas saya..ehh? knp ada seorang puteri tu? hehe..

Mereka semuanya riang2..walaupun mereka teramat lah bising..kecoh..tapi adakalanya mereka amat menghiburkan..kadangkala bila saya murung dan berduka..mereka lah penawarnya..
Terima kasih sayang2ku sekalian..Kalian tetap di hati ini..

Comelll..

Moga kalian semua akan menjadi insan Rabbani..cemerlang bukan sahaja di dunia malahan di akhirat sana..Kalian tetap di hati ini.. Walau penat mencengkam diri tapi bila masuk je kelas tengok muka mereka semua ni..Terubat rasa letih tu..

Merekalah "Racun" mereka jugalah "Penawar"..

Merekalah pelakar senyuman di wajah..

Moga Allah menjadikan setiap apa yang saya lakukan terhadap mereka sebagai saham di alam sana setelah saya di jemput pulang...Allahummaamiinn...

No comments:

Post a Comment

Followers