Saturday, September 14, 2013

Kursus Terbaik Sepanjang Hidup ^_^


Datang je sekolah tengok atas meja ada surat..ehh2 ? surat apa ye? Laaaa surat kursus rupanya..Mula2 tak ambil endah pun sebab ingatkan kursus dalam kuala lumpur je..Biasalah kan guru mesti banyak kursus..Janji dalam kuala lumpur..tak terasa sangat la kan ? hehehe.. ( ayat nak sedapkan hati...)

Tiba2 hati rasa nak baca lagi sekali surat kursus tu...Ehh kenapa sampai 4 hari ? kan dekat area Kuala Lumpur je ? Sekali lagi baca tapi kali ni dengan penuh "khusyuk" rupanya dekat...
Berjaya Hills Bukit Tinggi , PAHANG ????
Alamakkk!!!! Dekatnya... hehe...( takpe2..imagine cam gi cameron jela yeeee )...

Tapi sebenarnya..Allah dah susun yang terbaik untuk kita sebenarnya...First day jejakkan kaki ke sana..Masya Allah...buka je pintu bilik dah macam HOTEL!! Seriously !! Awesome!! tak pernah pergi kursus yang tempat penginapannya sebaik ni.. ( Dalam hati..eh2..dah macam pergi honeymoon je..hehe)
 ..Kalau macam ni la keadaanya..kursus sebulan pun sanggup..hehe

sebelum mula kuliah..teman sebilik..teman skip senaman pagi..hehe..

Alhamdullilah...Kursus yang pada mulanya menyesakkan fikiran saya menjadi kursus yang sangat2 diingati dalam memori hidup saya..(Pengajarannya..jangan suka berburuk sangka!! Belum pergi lagi dah pandai2 nak judge tempat tu macam2!! hamboi !! ) hehehe....

Setiap hari di pahang..hati terasa sangat2 tenang..damai..tambah2 lagi dapat pula kawan2 baru yang sangat2 sporting..sangat2 kelakar..sangat2 comel.....

akak ni salah seorang daripada kawan2 sy yang sentiasa berkepit ke mana sahaja pergi..bak kata orang2 zaman sekarang 'Geng"..hehe....ehh..akak ni ada nama femes tau..Kak G..hehe


Semangat awal2 pagi ambil gambar..kononnya lepas ni nak turun senaman pagi..confident senaman pagi pukul 7.30 pagi..roomate pun akur dengan keconfident saya ..hehe..Yang lawaknya..Turun je ke dataran..semua bersurai..ehh2? kenapa ye? try tanya sorang akak tu..hahahahaha...."dik..senaman mula 6.45 pagi la...habis yang pukul 7.30..." hahaha....confident nya saya menepati masa!! haha....Dah ter'skip' satu senaman pagi pada hari kedua di sana..hehe..Nakal nyerrrr.....

Kat bukit tinggi...keadaannya...sangat2 sejuk..Haaaa..cakap pasal sejuk..teringat waktu pagi2...cane agaknya mandi waktu pagi dalam keadaan yang sangat sejuk ye? sejuknya tak sama macam di Kuala Lumpur tau..pukul 12 tengah hari pun masih diselebungi kabus lagi...

First day masuk bilik saya dan roomate dah nampak shower dilengkapi air panas..Kami pun dah belek2 benda alah tu..tekan punya tekan tak keluar air panas pun..dalam hati ( benda ni rosak kot )...cakap dengan roomate.."terpaksalah kita menggigil kesejukan setiap pagi ye..heater rosak laaaa... ;(

Hari ketiga..Maksudnya sehari sebelum berangkat pulang ke Kuala Lumpur..Ter'rajin' pula nak menyinggah ke bilik sebelah..alaaaa bilik Kak G..hehe..sembang punya sembang ternampak kak G tekan 1 suiz..."ehh kak suiz apa tu? kat bilik saya pun ada suiz cmtu ".... "laaaaa kamu tak tau ke dik..tu la suiz heater..buka suiz ni baru la heater tu berfungsi..kalau tak cane nak mandi dalam keadaan sejuk2 cam ni".....

Apa...suiz heater ?????!!!!!!!!
Laaaaaaa...kenapa baru cakap hari niiiiiiiiiii...esok nak balik dah....waaaaaa...sedihnya....punyalah saya semangat ber'jihad' mandi sejuk2 ingatkan heater rosak rupanya tak buka suiz....
hahaha....Gelak sakan la kami satu bilik...haha....Tu la gayanya kalau tak pernah pergi tempat2 cmtu..kesian2..buat malu jer... =P

Alhamdullilah..sepanjang 4 hari 3 malam saya di Pahang..saya sangat2 seronok..Dalam hati dah imagine..InsyaAllah kalau Allah dah tetapkan jodoh saya..saya berhajat nak honeymoon di sana...sangat2 damai..jauh dari kesesakan dan kesibukan kota..."Haishhhh!! dah2..mulalah nak merepek tu"..

Maaf ye..agak panjang entry kali ni...Baru hari ni ada masa untuk update..macam2 lagi saya nak cerita..tapi insyaAllah lain kali ye..Kekangan masa seringkali membantutkan keinginan saya untuk mengupdate pelbagai cerita dalam blog ni... =)




No comments:

Post a Comment

Followers